Te-ai gândit să îți îndeplinești una dintre cele mai mari dorințe ale tale și să devii propriul tău șef? Ai înclinație, talent sau experiență în domeniul frizeriei și deschiderea unui astfel de salon este o idee de afaceri care îți surâde din ce în ce mai mult?
Atunci, cu siguranță, trebuie să ții cont de o serie de aspecte esențiale, așa cum sunt cele pe care ți le-am enumerat în rândurile de mai jos. Află despre ce este vorba chiar acum:
1. Participarea la un curs de frizerie acreditat
După cum sigur bănuiești deja, prevederile legislației în vigoare impun ca deschiderea unui salon de frizerie să fie realizată doar de către un specialist în domeniu.
Astfel, primul pas pe care este necesar să îl parcurgi spre a-ți îndeplini cu succes visul este obținerea acreditării de frizer. Prin urmare, informează-te cu privire la cursurile acreditate care urmează a se desfășura în zona ta și trece-ți numele pe listă.
Bineînțeles, cel mai important în acest sens este să verifici maniera în care se vor preda toate informațiile de care ai nevoie pentru a deveni „frizer cu acte în regulă”, dar și modalitatea de susținere a examenelor. De asemenea, te poți orienta și după feedback-ul oferit de ceilalți cursanți, precum și de nivelul de mulțumire al acestora.
2. Participarea la cursuri de specializare
Înainte de a face parte din lumea afacerilor și de a-ți implementa propriul business, este esențial să dobândești cât mai multă experiență în domeniul frizeriei. Astfel, diploma de calificare nu este suficientă pentru a practica o asemenea meserie, ci este doar prima etapă parcursă în acest sens.
Te sfătuim să îți îndrepți atenția asupra cursurilor de specializate susținute de către trainerii consacrați în domeniu, de la care poți învăța cele mai moderne și solicitate tehnici, dar și de la care poți „fura” secretele fundamentale ale meseriei de frizer sau de hairstylist.
Gândește-te că pentru a le câștiga încrederea clienților, respectiv pentru a-i fideliza trebuie să fii pe deplin pregătit, dar și în permanență la curent cu ultimele noutăți în domeniu.
3. Fundamentează un plan de afaceri clar și concis
Indiferent de domeniul care te pasionează cel mai mult, atunci când vrei să pui bazele unei afaceri, îți recomandăm să te informezi cât mai bine, pregătindu-ți un răspuns concret la fiecare dintre întrebările de mai jos:
- Care sunt principalii competitori cu care vei concura în atragerea de clienți?
- Care sunt potențialii consumatori?
- Ce venituri estimezi să obții în primii ani de activitate?
- Cât de rentabilă este afacerea?
- Ce echipamente îți sunt necesare și care este costul acestora?
- Pentru ce fel de surse de finanțare optezi?
- Care sunt principalii furnizori cu care vei colabora?
- Ce tarife urmează să practici pentru serviciile oferite?
- Ce gamă de servicii le vei pune la dispoziție clienților?
- Câți angajați vei avea?
- Unde îți vei desfășura activitatea?
- Care este avantajul competitiv de care se va bucura business-ul tău?
După cum poți observa, există numeroase aspecte pe care trebuie să le ai în vedere în ceea ce privește deschiderea unui salon de frizerie.
4. Alegerea spațiului în care urmează să îți desfășori activitatea
În mod cert, locația salonului de frizerie este un factor deosebit de relevant în ceea ce privește atragerea clienților. De cele mai multe ori, oamenii au tendința de a opta pentru o variantă la care au acces ușor.
Astfel, asigură-te că te orientezi în privința unui spațiu poziționat într-o zonă centrală și, de asemenea, că acesta este suficient de încăpător pentru a permite desfășurarea activității, conform tuturor obiectivelor propuse inițial.
Gândește-te că un salon de frizerie trebuie să cuprindă o zonă de așteptare pentru clienți, o zonă dedicată prestării serviciilor, dar și un spațiu de depozitare pentru produsele și articolele pe care le vei utiliza. Totodată, în cadrul frizeriei trebuie să fie amplasate corespunzător și echipamentele de lucru cu ajutorul cărora îți vei desfășura activitatea.
5. Obținerea tuturor autorizațiilor impuse pentru funcționarea salonului de frizerie
În mod definitoriu, pentru a obține autorizația de funcționare, este necesar să faci câteva vizite la Registrul Comertului competent din zona ta, la Primărie, dar și la alte instituții abilitate în acest sens.
O simplă căutare pe net îți va oferă răspunsurile la toate întrebările pe care le ai despre acest subiect, astfel încât în cel mai scurt timp să poți da startul afacerii proprii.
6. Achiziționarea echipamentelor și produselor necesar
Începând de la mașini de tuns profesionale, scaune frizerie, uscătoare de tuns profesionale, produse barbă și mustață, foarfeci profesionale, dar și alte produse profesionale frizerie, salonul tău trebuie să se bucure de toate acestea.
Așadar, te sfătuim să optezi pentru un furnizor specializat în echipamente profesionale frizerie, respectiv produse profesionale pentru îngrijirea părului, astfel încât să beneficiezi de siguranță că ai luat decizia potrivită pentru salonul tău.
Spre exemplu, în cadrul magazinului nostru online, www.barber-store.ro te întâmpinăm cu o gamă diversificată de echipamente, dar și produse de îngrijire profesionale, dedicate saloanelor de frizerie, în așa fel încât să alegi variantele cele mai avantajoase conform propriilor necesități.
De asemenea, atunci când decizi să colaborezi cu noi, te vei bucura și de un raport optim între calitatea articolelor achiziționate și prețul acestora, fiind accesibile pentru orice buget.
Printre numeroasele branduri de top pe care ți le punem la dispoziție se numără și următoarele: Andis, Wahl, Babyliss, DapperDan, Uppercut Deluxe, NishMan, Elegance, Euromax, The Sahve Factory, Renee Blanche și multe altele. Totodată, suntem unicul importator NishMan, motiv pentru care pe barber-store.ro vei găsi exact produsele de care salonul tău are nevoie.
Nu uita să ne contactezi pentru mai multe detalii și să te abonezi la newsletter spre a fi mereu în permanență la curent cu ofertele și promoțiile de care poți beneficia.
Te-ai hotărât să îți înființezi un salon de frizerie și să devii propriul tău șef? Atunci te poți ghida după toate sfaturile pe care ți le-am prezentat mai sus, astfel încât afacerea ta să se bucure de succes conform propriilor așteptări.