Indiferent de specificul business-ului, strategiile de promovare pe care le aplicăm de-a lungul timpului reprezintă un mijloc esențial pentru buna sa dezvoltare. În cazul saloanelor de frizerie sau de înfrumusețare, exceptând faptul că folosim produse de îngrijire profesionale, ce provin din oferta unor branduri de încredere (așa cum sunt BaByliss, Andis, NishMan, etc) și pe lângă specializarea hairstyliștilor, diferențierea de competitori se realizează îndeosebi cu ajutorul unor strategii de promovare eficiente, precum sunt cele din rândurile de mai jos:
1. Diversificarea sortimentală
Una dintre principalele strategii de marketing care se pliază extrem de bine pe specificul saloanelor de frizerie este cea de produs, ce implică diversificarea sortimentală.
Cu alte cuvinte, este vorba despre extinderea gamei de servicii sau de produse. Spre exemplu, dacă până acum în incinta salonului tău se prestau doar servicii tipice de frizerie, poți opta și pentru îngrijirea bărbii sau a mustaței, masaje faciale, etc. Un alt exemplu vizează utilizarea produselor ce aparțin unor branduri care nu efectuează testări pe animale, astfel încât să atragi acele persoane ce respectă principiile unui stil de viață vegan/vegetarian.
2. Politica prețului psihologic
În urma cercetărilor efectuate de către specialiști, s-a ajuns la concluzia conform căreia consumatorii reacționează foarte la bine la prețurile psihologice. Așadar, în cazul în care îți dorești să te diferențiezi în mintea clienților de concurenții ce se bucură de o experiență mai vastă în domeniu, ai posibilitatea de a jongla cu tarifele abonamentelor sau ale serviciilor, spre a atrage mai multe persoane și, bineînțeles, pentru a le fideliza.
3. Strategia de nuanță socială
Dacă ar fi să ne ghidăm după activitatea frizeriilor de peste hotare, atunci ne putem referi la strategiile de marketing de nuanță socială. Cu scopul de a sensibiliza publicul țintă, de a crește calitatea vieții, dar și de a promova serviciile salonului, proprietarii locațiilor de beauty selectează o serie de persoane nevoiașe, pe care le cosmetizează gratuit.
4. Implementarea unui site web
Nu este deloc un secret faptul că, la ora actuală, majoritatea avem tendința de a petrece cât mai mult timp în mediul online. În situația în care clienții vizați de salonul tău de frizerie se încadrează în această tipologie, o soluție eficientă pentru promovarea business-ului poate fi implementarea unui site web sau a unei pagini de Facebook/Instagram.
În acest mod, consumatorii vor dispune de acces facil la informațiile cu caracter general și, de asemenea, vor avea oportunitatea de a contacta mai rapid reprezentanții salonului.
5. Gratuități, oferte și prețuri promoționale
Din această privință, există multe elemente care pot genera fidelizarea clienților existenți și atragerea de noi consumatori. Fie că mizezi pe practicarea unor abonamente avantajoase (la X spălări de păr, următoarea este gratis), pe strategia prețurilor promoționale (în perioada X, beneficiezi de X reducere la X serviciu) sau pe diverse oferte (X% reducere la tuns, dacă îl aduci și pe cel mai bun prieten al tău), rezultatul va fi unul pozitiv pentru dezvoltarea salonului.
Așadar, care dintre toate strategiile de promovare de mai sus se potrivește mai bine pentru salonul tău? Orice variantă alegi, te asigurăm că vei observa un progres semnificativ în cel mai scurt timp. Nu uita să ne urmărești constant pentru mai multe sfaturi și trucuri eficiente, ce îți vor duce afacerea la următorul nivel!