De ce îți pierzi clienții? Iată care ar putea fi principalele motive

De ce îți pierzi clienții? Iată care ar putea fi principalele motive

Fără discuție, succesul unui salon de frizerie pornește de la clienți și de la relațiile fundamentate cu aceștia. Cu alte cuvinte, atunci când clienții sunt mulțumiți de serviciile oferite, bunăstarea salonului nu va fi niciodată o problemă.

Ce se întâmplă în situația în care numărul clienților pierduți depășește exponențial numărul clienților noi? Care sunt principalele motive pentru care activitatea salonului scade și, mai ales, ce putem face pentru a ne reveni?

Concurenți mai puternici

Poate că, înainte, salonul tău a fost singurul sau cel mai bun din zonă, iar pentru o lungă perioadă de timp business-ul s-a aflat în plină expansiune.

Totuși, de când s-au deschis în apropiere și alte locații de beauty, observi o diminuare drastică a clientelei. De cele mai multe ori, din curiozitate, oamenii încearcă și alte servicii. De altfel, există și varianta în care competitorii tăi vin cu ceva nou în întâmpinarea clienților.

Un prim pas pentru a-ți aduce clienții înapoi este diversificarea gamei de servicii. De asemenea, poți veni cu plusuri pe care competitorii nu le au și pe care oamenii le apreciază: fie un program de fidelitate, fie organizarea de evenimente sau orice altă idee ți se pare cu adevărat eficientă.

Creșterea tarifelor

Ai crescut în ultima perioadă prețurile, fără să îi informezi din timp pe clienți? Ei bine, acesta poate fi motivul principal pentru care oamenii caută alternative.

Într-o astfel de situație, te sfătuim să gândești din perspectiva clientului. Cu siguranță, vei constata faptul că majoritatea persoanelor se descurajează atunci când prețurile sunt mai piperate.

Bineînțeles, asta nu înseamnă că trebuie să eviți o decizie de acest gen (îndeosebi dacă se impune), însă poți jongla cu tarifele serviciilor pentru a fideliza clienții. Fie le asiguri o ofertă mai bună dacă apelează mai des la ajutorul salonului tău, fie vii cu gratuități ori de câte ori aduc persoane noi, totul depinde de strategia pe care o consideri mai utilă.

Reputația salonului

La ora actuală, cuvintele au o viteză mai mare decât cea a luminii, iar asta datorită rețelelor de socializare. Facebook, Instagram și alte platforme similare reprezintă oportunitatea perfectă pentru a împărtăși experiențe, anunțuri sau imagini, promovând astfel orice tip de afacere.

Din păcate, în mediul online, feedback-urile negative au un impact mult mai mare asupra potențialilor clienți decât recenziile pozitive. Prin urmare, în cazul în care salonul tău a primit în ultima perioadă o serie de recenzii negative, a fost suficient pentru a diminua numărul de clienți, indiferent dacă majoritatea feedback-urilor au fost pozitive.

Ce poți face, în schimb, este să promovezi cât mai des atuurile salonului tău și să scoți în evidență toate punctele sale forte: începând de la profesionalismul angajaților, gama de produse de beauty pe care o folosești și până la ambientul plăcut și design-ul modern al locației, toate acestea te vor ajuta să atragi persoane noi și, poate, să le readuci pe cele vechi.

Până una alta, nu neglija gama de produse pe care o folosești și nici instrumentele cu care lucrează hairstyliștii, deoarece împreună cu celelalte avantaje ale salonului, completează experiența deosebită de care beneficiază clienții. Te așteptăm pe site cu produse noi, în așa fel încât salonul tău să ofere doar servicii premium.

Lăsați un comentariu
Suna